Hadis Rasulullah saw

"SEBAIK2 JIHAD ITU BERKATA BENAR DISISI PENGUASA YANG ZALIM"

Friday, December 25, 2009

Kebal @ Bebal!!!

Qulil Haq!

Bukan senang berjamaah,lagi susah nak ikut mcm2 peraturan.Belum kira lagi adab dan adat.Sekali fikir menyusahkan rupanya tersirat juga baiknya.Ahli yang ramai boleh dikawal dengan prinsip perjuangan tulen,jangan terlibat anak menantu…payah.

Bila bertembung konflik kepentingan selalu berpihak pada keluarga.Lumrah dunia!! Keluarga mesti di atas.

Kenapa polemik PMBK susah nak lerai? Dah macam kalut sangat tapi belum terungkai.3 bulan mungkin tak lama tapi 3 jam dah cukup untuk si anu buat hal.

Bukan mudah ambil tindakan pada ‘menantu’, apatah lagi spesis aktor.Silap sentuh gelap masa depan.Almaklumlah politikus ni semua nak dok atas.

Pandangan ‘mertua’ ditafsir sebagai ‘menantu’ dia jadi mangsa yang umum melihat sebaliknya. ‘Menantu’ bukan mangsa yang sebenar tetapi spesis anaconda ( pemangsa).

Silap hitung ‘mertua’ pun kena telan,almaklumlah jenis ular ni bukan setakat belit je.Mitos ‘menantu’ dah telan ramai mangsa,siapa silap sentuh akan jadi mangsa seterusnya.

Bermula dengan pemecatan kickdefella,senjata serangan beralih kepada seorang Exco Kanan.Jangan sentuh ‘menantu’ nanti buruk padahnya.Bila isu makin panas selamba pula keluar kononnya Penasihat Undang2 (PUN) tak bantah masa lantik ‘menantu’.

Tengok nasib Dr Rosli Allani berdegar-degar mendesak,keluar muka depan Sinar Harian.Macam ada seseorang membayar untuk ‘promote’ di muka depan. Semua salah orang lain…yang betulnya ‘menantu’.

Pemimpin PAS pusat macam Mahfuz Omar dan Idris Ahmad tak boleh tegur.Tak ambil peduli nasihat dari sesiapapun.Suara dari Pusat boleh diabai oleh ‘menantu’ kerana wala’ pada ‘mertua’.Mana ada ‘menantu’ dalam dunia yang tunjuk belang depan ‘mertua’.

Sebab tu ‘mertua’ sanggup bertegang leher bela ‘menantu’, banyak puji tak tentu fasal.Hakikatnya "TGNA MENYEBELAHI MENANTU BUKAN MEMBELA PARTI"

Babak seterusnya si’menantu’ serah surat letak jawatan pada ‘mertua’,siap buat sidang akhbar lagi.Nak tunjuk telus pada umum.’Mertua’ anggap isu dah tamat,tak perlu dibahas lagi.

Senang je macam tekan butang “off” pada remote control.Sapu sampah simpan bawah karpet,lama-lama gelembung la.

Apa makna selesai?? Mana pergi inspirasi rakyat??? Apa bendanya yang selesai??? Isu pokok entah ke mana,intipati telus dalam pemerintahan dah terhakis ke?

Dulu kata ‘menantu’ difitnah,fitnah,fitnah.Gerombolan anak beranak berpadu kekuatan membela ‘menantu’ yang difitnah.Pimpinan yang tidak turut serta dituduh macam2.nak bersihkan fitnah bukan dengan bertahan lagi 3 bulan,bongkar semua isu yang terlibat.

Isu Kifalah,Bazaar Tok Guru,Billboard dll tak betul lagi.Selesai apa??

Kejujuran lahir dari hati yang bersih,ketidakjujuran kerana nafsu serakah.Siapa nak jawab kalau tempoh 3 bulan digunakan untuk selesaikan masalah peribadi ‘menantu’.Rakyat bimbang takut lagi banyak harta PMBK kena jual…salah siapa?

Padan muka rakyat Kelantan.Tradisi BN dah jadi menu pemimpin PAS Kelantan.Faraid harta rakyat untuk anak beranak.

Siapa lagi untuk menjadi tempat mengadu Rakyat Kelantan.Kalau dah pemimpin yang dipilih dengan pahit jerih sudah lari dari kepompong rakyat marhaen.Tipu daya melalui keluarga sudah menutup ruang rakyat mengadu tentang kemungkaran yang berlaku.

Dulu senjata akhir rakyat Kelantan ialah solat hajat kerana kezaliman BN.Jangan salahkan penyokong jika munajat rakyat kini disasar kepada pemimpin yang tidak membela rakyat.”SENJATA MAKAN TUAN”.

Nampaknya sejarah perselisihan antara Sayyidina Aishah dan Sayyidina Ali hampir berlaku di Kelantan hari ini.

Firman Allah “ DIJADIKAN PERHIASAN KEPADA MANUSIA ITU CINTAKAN NAFSU SYAHWAT DARI PEREMPUAN DAN ANAK-ANAK”

Sekian.cilipadi007.blogspot.com

1 comment:

  1. salam tuan..

    saya tertarik dgn tulisan ni. Memberi ruang kpd minda rakyat utk terfikir sejenak.

    Teringat seketika saya pd sejarah Kelantan Water dimana TG di panggil istana makan dan di suruh sain. Timbul masalah apabila TG sain perjanjian itu tanpa membaca Surat Perjanjian yang berat sebelah, menguntungkan Kelantan Water

    TG marah dengan kecuaiannya sendiri dengan meluahkannya dalam ceramah politik di seluruh Kelantan dengan mengatakan 'kita ingat perut pedal demo serupo kita'.

    apa sejarah lalu mungkin berulang?

    terlampau taksub dengan menantu. menantu saya orang bijak, engineer, budak muda, makan sembahyang sekali dengan hamba.

    3 bulan kemudian......

    hamba tok seko..nampok baik, sembahyang molek..

    KITA INGAT PERUT PEDAL DEMO SERUPO KITA

    ReplyDelete