Hadis Rasulullah saw

"SEBAIK2 JIHAD ITU BERKATA BENAR DISISI PENGUASA YANG ZALIM"

Friday, December 18, 2009

Kapsul Kebenaran

Qulil Haq,
Sabda Rasulullah saw "BERKATALAH BENAR SEKALIPUN PAHIT",terpanggil rasanya untuk saya menjadi sebahagian dari ahli keluarga blogger.Naluri ingin mencuba untuk menyampaikan kebenaran dalam dunia global mengheret saya dengan penuh sedar.

Bukan nak mengata tapi rasanya perlu lidah kurniaan Allah diguna untuk menghidangkan 'jadam',ubat yang pahit namun kesannya menyeluruh untuk menyembuhkan penyakit "hati mati".Sambutlah kemunculan "kapsul kebenaran" sebagai salah satu hidangan untuk semua,kudusnya hati untuk menghadap kebathilan yang berleluasa.

"BENAR" bukan milik sesiapa,ianya milik semua insan yang beriman yang tentunya berlawan dengan "BATHIL",ungkapan milik insan munafik @ hipokrit.Firman Allah " apabila datang berita dari orang2 yang fasiq,maka siasatlah kamu",jangan ditelan bulat2 seolah akal itu berada dalam peti sejuk beku.Guna kewarasan akal untuk menilai sesuatu isu,moga hidayah Allah sentiasa bersama kita semua.

Semoga kita akan bertemu di'posting' saya yang akan datang,lontaran isu untuk penilaian insan bernama manusia berakal....Insyaallah

No comments:

Post a Comment